Chciał sprzedać ekspres do kawy i stracił 1 400 złotych
Zgłosił się do nas 30 - letni mieszkaniec powiatu, który został oszukany podczas internetowej transakcji. Na jednym z popularnych portali ogłoszeniowych wystawił na sprzedaż ekspres do kawy. Następnie otrzymał wiadomość z linkiem do potwierdzenia sprzedaży. Mężczyzna otworzył link i odebrał telefon od mężczyzny, który powiedział mu, że w związku z problemami dotyczącymi opłat od osoby, która kupiła ekspres została pobrana większa kwota. W związku z tym polecił mu wygenerowanie kodu BLIK na kwotę 1 400 złotych. Po tym jak 30 – latek wygenerował i podał kod rozmówca się rozłączył. Mężczyzna podejrzewając, że mógł zostać oszukany zalogował się na swój rachunek bankowy i odkrył, że z jego konta zostały wypłacone pieniądze.
Ponownie apelujemy, aby podczas transakcji pieniężnych lub kontaktów telefonicznych dotyczących wpłat, zachować szczególną ostrożność. Zachowujmy rozsądek i pamiętajmy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa.
aspirant Joanna Klimek