Oszuści cały czas są aktywni. Dwie kobiety straciły prawie 30 000 zł
Do biłgorajskiej komendy zgłosiła się 73-letnia mieszkanka naszego powiatu, która poinformowała tutejszych policjantów o oszustwie. Według kobiety miała ona otrzymać telefon od osoby z firmy zajmującej się realizacją inwestycji. Po wyrażeniu zgody na założenie konta inwestycyjnego, została przekierowana do następnego rozmówcy. Rzekomy doradca miał zainstalować oprogramowanie na jej komputerze i nakłonić kobietę do wygenerowania i podania kodów BLIK. W ten sposób straciła 20 000 zł.
Z kolei 31-letnia mieszkanka powiatu świdnickiego przebywająca na naszym terenie po otrzymaniu telefonu od pracownika firmy zajmującej się udzielaniem chwilówek, została poinformowana o tym, że nie mogą udzielić jej żadnej pożyczki. Kobietę zaniepokoiło to co usłyszała, ponieważ nie składała nigdzie wniosku o kredyt. Po chwili ponownie dostała telefon, gdzie mężczyzna przedstawił się jej jako pracownik banku. Konto bankowe 31-latki w związku z naruszeniem bezpieczeństwa miało zostać objęte pracami serwisowymi i aby zabezpieczyć pozostałe na nim środki musi ona wygenerować i podać kody BLIK. Tak też kobieta straciła z konta 9 000 zł.
Przypominamy, że każda rozmowa telefoniczna, w której rozmówca namawia nas do przekazania pieniędzy innym osobom lub na inne konto bankowe to próba oszustwa! Bądźmy ostrożni przy przekazaniu kodów BLIK. Upewnijmy się, że nasze środki są bezpieczne. Zadbajmy o prawidłowe zabezpieczenie swoich danych i haseł do kont bankowych.
sierżant sztabowy Milena Mazur