Podczas zakupu telefonu stracił tysiąc złotych
Do biłgorajskiej komendy zgłosił się 61 letni mieszkaniec powiatu, który padł ofiarą oszustwa podczas internetowych zakupów. Mężczyzna na początku miesiąca na jednej ze stron internetowych postanowił kupić telefon komórkowy. Dokonał wpłaty na wskazane konto bankowe, a następnie otrzymał wiadomość, że jego zamówienie jest w trakcie realizacji. Po kilku dniach zaniepokojony brakiem dostawy postanowił skontaktować się ze sprzedającym. Niestety numer kontaktowy już był nieaktywny, a rzekomy sprzedający nie odpowiadał na wiadomości. Mężczyzna stracił ponad 1 000 złotych.
Przestrzegajmy kilku podstawowych zasad by zminimalizować ryzyko stania się ofiarą oszustów. Kierujmy się zasadą ograniczonego zaufania. Korzystajmy tylko ze sprawdzonych portali aukcyjnych, czytajmy regulaminy stron i sklepów. Sprawdźmy sprzedawcę i ustalmy od kiedy posiada konto, jakie są o nim opinie i komentarze. Sprawdźmy, czy sprzedający podaje swój adres i telefon oraz czy można się z nim skontaktować. Zachowujmy całą korespondencję ze sprzedającym, może ona stać się dowodem w sprawie. Uważajmy na super oferty, mocno zaniżone lub wręcz niewiarygodnie niskie ceny. Nie otwierajmy podesłanych w wiadomościach nieznanych nam linków, które mogą zawierać złośliwe oprogramowanie. Nie kupujmy „kota w worku” i nie płaćmy z góry szczególnie większych kwot.
aspirant Joanna Klimek