Weszła w podesłany link i straciła pieniądze
Zgłosiła się do nas 42 - letnia mieszkanka powiatu, która została oszukana podczas internetowej transakcji. Kobieta na jednym z popularnych portali ogłoszeniowych wystawiła na sprzedaż komputer. Po 10 minutach otrzymała wiadomość z linkiem. Po wejściu w link podała login i hasło do swojego rachunku bankowego. Następnie odebrała telefon od kobiety, która poleciła jej zwiększenie limitu na karcie oraz wpisanie kodu, który otrzymała. Niestety 42 – latka wykonała polecenie, wtedy okazało się, że był to kod BLIK, który umożliwił oszustom wypłatę 3 000 z konta kobiety.
Apelujemy, aby podczas transakcji pieniężnych lub kontaktów telefonicznych dotyczących wpłat, zachować szczególną ostrożność. Przestępcy idąc z duchem czasu tworzą strony internetowe do złudzenia podobne do dobrze nam znanych witryn banków lub sklepów. Korzystając z płatności internetowych, należy zwracać uwagę na każdy najdrobniejszy szczegół. Czasami jest to pojedyncza litera w adresach lub nazwach portali. Podobnie jeśli nieznajoma osoba podsyła nam link, który przekierowuje nas na stronę gdzie mamy podać swoje dane nie róbmy tego! Zachowujmy rozsądek i pamiętajmy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa.
aspirant Joanna Klimek